Ovaj blog je posvećen zvuku i njegovim raznim oblicima. Tokom godina sam nalazio puno interesantnih stvari vezanih za zvuk, pa sam došao na ideju da sve te interesantne priče, eksperimente, instrumente, uređaje, knjige, filmove, audio zapise i događaje grupišem na jedno mesto, pre svega kao ličnu evidenciju, da ne moram više da se mučim da nađem sve te stvari, a nadam se da će i vama pomoći u boljem razumevanju zvuka. Pored zvuka kao mehaničke oscilacije, pisaću i o njegovoj upotrebi u muzici, filmu, svakodnevnom životu, itd. Trudiću se da ne kršim tuđa autorska prava, al baš ako bude negde neki propust... Ukoliko se vlasnik autorskih prava javi, skloniću sporan sadržaj. Sve predloge, pdf knjige, linkove i slično, što smatrate da bi pomoglo da se napravi jedna riznica znanja o zvuku, šaljite na danilocrni[et]yahoo[dot]com

четвртак, 15. мај 2014.

Vizualizacija zvuka ''schlieren'' tehnikom

Već nekoliko puta sam pisao o raznim tehnikama i eksperimentima vizualizacije zvuka, ali mi se čini da je ova najvernija od svih koje sam do sada video, jer omogućava ljudskom oku da vidi sam zvučni talas koji se kreće od izvora zvuka. Schlieren tehnika ( nisam našao adekvatan prevod ) koristi pojave devijacije svetlosti i zatamljenja, a otkrio ju je čuveni naučnik Robert Hooke davne 1665. godine. Ovom tehnikom se, zapravo, vidi šta ometa normalan protok vazduha, a u ovom slučaju je to zvučni talas. Na ovaj način se mogu, na primer, videti toplota i disanje, pa je naučnici koji ispituju ove pojave često koriste. U videu ispod je detaljno prikazano kako se ovim postupkom može stvoriti vizuelizacija zvuka i šta je sve potrebno da se izvrši eksperiment. Treba imati malo veće znanje iz fizike i idealne uslovi koji su navedeni, jer se radi o izuzetno preciznom ogledu, pa najmanje odstupanje može doneti neuspeh.





Нема коментара:

Постави коментар