Dizajn zvuka za video igre veoma je važan i bitan, kako igračima, tako i programerima igara. Zvuk za sad vernije prikazuje realnost nego grafika, mada je tehnologija u tom polju takođe neverovatno napredovala, pa se za neke trodimenzionalne objekte u video igrama prosto ne može poverovati da su ''nacrtani'', a ne fotografisani. Red Bull Muzička Akademija napravila je dokumentarnu seriju Diggin' In The Carts o istoriji dizajna zvuka za video igre, od vremena kada su u igrama bili samo osmobitni zvuci, do današnjice, kada je zvuk kao u holivudskim filmovima. U početku je bila zastupljena samo muzika, osmobitna pa šesnaestobitna i vrlo primitivni zvučni efekti. Ipak, ta muzika je bila toliko popularna da je čak izdavana i na pločama, kasetama i CDovima! Neke muzičke teme, poput onih iz igrica Tetris, Pacman i Sonic The Hedgehog su postale deo pop-kulture i njihove obrade se mogu čuti u svim žanrovima savremene muzike. Sa razvojem tehnologije, razvijao se i dizajn zvuka, a svi znamo kako to danas izgleda, odnosno zvuči. Diggin' In The Carts istražuje ovaj fenomen kroz intervjue sa kompozitorima i dizajnerima zvuka japanskih video igara ( koje su bile i ostale najpopularnije ), ali i sa muzičarima koje je ova muzika najviše inspirisala pri stvaranju svojih hitova. Sve epizode se mogu besplatno pogledati na zvaničnom RBMA sajtu:
http://www.redbullmusicacademy.com/magazine/diggin-in-the-carts
http://www.imdb.com/title/tt4006372/
Нема коментара:
Постави коментар