Ovaj blog je posvećen zvuku i njegovim raznim oblicima. Tokom godina sam nalazio puno interesantnih stvari vezanih za zvuk, pa sam došao na ideju da sve te interesantne priče, eksperimente, instrumente, uređaje, knjige, filmove, audio zapise i događaje grupišem na jedno mesto, pre svega kao ličnu evidenciju, da ne moram više da se mučim da nađem sve te stvari, a nadam se da će i vama pomoći u boljem razumevanju zvuka. Pored zvuka kao mehaničke oscilacije, pisaću i o njegovoj upotrebi u muzici, filmu, svakodnevnom životu, itd. Trudiću se da ne kršim tuđa autorska prava, al baš ako bude negde neki propust... Ukoliko se vlasnik autorskih prava javi, skloniću sporan sadržaj. Sve predloge, pdf knjige, linkove i slično, što smatrate da bi pomoglo da se napravi jedna riznica znanja o zvuku, šaljite na danilocrni[et]yahoo[dot]com

уторак, 25. новембар 2014.

Osnove nahsinhronizacije

Pretposlednja, peta epizoda dokumentarnog serijala o zvuku za film, nastalog saradnjom kompanije RØDE i portala FilmmakerIQ, bavi se osnovama nahsinhronizacije, veoma važnog dela postprodukcije zvuka. Dijalog snimljen na lokaciji često se ne može iskoristiti u filmu, zbog nerazumljivosti, tehničke ili ljudske greške, maskiranja drugim zvukom ili preklapanja sa drugim dijalogom. Zbog toga je potrebno dijalog naknadno snimiti u studiju i obraditi ga tako da zvuči kao da je snimljen na lokaciji. Za ovo se koriste vremenski i frekvencijski procesori zvuka o kojima je više reči bilo u četvrtoj epizodi serijala. Nahsinronizacija ili ADR ( Automated Dialogue Replacement ) takođe se koristi i u crtanim filmovima, kao i u za filmove i televizijske serije u zemljama koje nisu uvele titlovanje, već sinhronizuju sve na svoj maternji jezik.






Нема коментара:

Постави коментар